O NAS

Praca wychowawczo – dydaktyczna w Niepublicznym Przedszkolu o profilu artystyczno-językowym Malowany Konik przebiega w oparciu o rozporządzenia i programy zatwierdzone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Są to:

  • podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych,
  • program wychowawczy przedszkola,
  • rozwijanie zdolności matematycznych metodą Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • wykorzystujemy elementy metody Froebla -Najważniejsza dla Froebla była zabawa – przede wszystkim swobodna, ale także zorganizowana przez dorosłych. Zajmuje ona najważniejsze i centralne miejsce w rozwoju dziecka – dorosły musi zapewnić odpowiednie warunki do swobodnej zabawy w sali oraz w plenerze. To dzięki niej dziecko zdobywa nowe doświadczenia i wiedzę. Bardzo ważne jest tutaj rozróżnienie zabawy swobodnej, w której dziecko samo organizuje swój czas, od zabawy kierowanej przez nauczyciela – ważne, aby organizować dzieciom obydwa jej rodzaje.Ważnym elementem założeń Froebla były dary – materiał dydaktyczny w postaci drewnianych klocków i mozaik, które opracował i wykonał, aby zabawa dzieci odbywała się przy użyciu kształcących zabawek.

Uwzględniając wyżej wymienione programy i metody w codziennej pracy, nasi nauczyciele zapewnią dzieciom wszechstronny rozwój.

NASI SPECJALIŚCI

Wizja przedszkola

Nasz przedszkole:

Misja przedszkola

To:

Plan pracy i kalendarz tradycji przedszkola uwzględniają specyfikę Malowanego Konika, którą jest nauka języków obcych i rozwój zainteresowań artystycznych.
Wybrane programy i zaplanowane działania pozwolą na kreatywne kształtowanie osobowości dziecka, realizację jego potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.
Wszechstronnemu rozwojowi naszych Pociech służyć będzie cykl zajęć np. rytmika, zajęcia plastyczne, zajęcia ceramiczne, inne zajęcia twórcze oraz nauka języka angielskiego.

Program urozmaicony jest ponadto poprzez zajęcia związane z poznawaniem najciekawszych kulturowo krajów świata, organizację imprez i uroczystości przedszkolnych, wycieczek, spotkań z ludźmi różnych zawodów, rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i korzystanie z bogactwa oraz dorobku kulturalnego Krakowa.